پاسخی به سوالات متداول کاربران پیرامون طراحی لوگو

  1. ضرورت های طراحی لوگو برای مجموعه های مختلف چیست؟

اساسا می توان دلایل زیادی در خصوص جنبه های مثبت طراح لوگو برای مجموعه های مختتلف برشمرد که از لحاظ افزایش شاخص های محصولات و معرفی هویت مجموعه مربوطه، حائز اهمیت می باشد. اگر بخواهیم به سه مورد از مصداق های جوانب مثبت طراحی لوگو برای مجموعه های فعالیتی اشاره داشته باشیم، می توانیم موارد ذیل را عنوان کنیم:

  • لوگوی هر مجموعه به نحو مستقیم و خیلی زیاد بر روند و چگونگی رشد و توسعه کسب و کار مربوطه، تاثیرگذاری دارد.
  • لوگوی هر مجموعه حتی برای اشخاصی که با مجموعه مربوطه هیچ آشنایی و ارتباط قابل ذکری ندارند، به مقدار زیادی می تواند موجبات مراجعه به محصول و خدمات آن مجموعه را پدیدار سازد که زمینه ساز سوددهی خواهد شد.
  • نکته دیگر حائز اهمیت این می باشد که؛ تقریبا اکثریت روش های گوناگون تبلیغاتی متغیر می باشند ولی لوگوی مجموعه را نمی توان پس از استفاده نمودن، به راحتی تغییر داد و جایگزین دیگری برایش انتخاب نمود.

 

  1. طراحی لوگو در بخش های ورزشی چه کابردی دارد؟

طراحی لوگو در بخش های ورزشی بسیار کاربردی می باشد. از لحاظ معرفی محصولات ورزشی و همچنین شناساندن هویت ذاتی مجموعه ورزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور مثال: باشگاه ورزشی پرسپولیس جهت معرفی هویت و نظام تشکیلاتی اش از لوگو مختص به خود بهره می برد. مستحضر هستید که این لوگو برای همگان، معرف باشگاه پرسپولیس بوده و کمتر کسی می باشد که در فوتبال سررشته ای داشته باشد و از مالکیت این لوگو باشگاه پرسپولیس بی اطلاع باشد.

  1. سادگی در طراحی لوگو به چه معناست؟

در بسیاری از موارد دیده شده است که طراحان لوگو در طراحی شان اقدام به استفاده از پیچیدگی و تکنیک های به هم ریخته ای می نمایند که سبب از بین بردن عنصر سادگی لوگو می شود. توجه داشته باشید که؛ اساساً بحث جذابیت و زیبایی رابطه مستقیمی با سادگی و قابل فهم بودن هر اثری دارد. از همین رو بایستی طراحان لوگو، سادگی ذاتی را با تکنیک های تخصصی طراحی لوگو تلفیق نموده تا لوگوی طراحی شده نهایی، بتواند تاثیرگذاری و جذابیت حداکثری را در بیننده پدیدار سازد.

  1. هزینه طراحی لوگو به چه میزان است؟

اساسا نمی توان قیمت و بهای ثابتی برای طراحی لوگو در نظر گرفت، چرا که هر لوگو بر حسب طراحی که اقدامات مربوط به پایه ریزی و طراحی آن را انجام می دهد و همچنین استفاده شدن از تکنیک ها و زمانی که صرف به اتمام رسیدن پروژه نهایی می‌شود؛ دارای قیمت های مختلفی می‌ باشد. بنابراین بایستی برای محاسبه قیمت نهایی طراحی لوگو؛ به کیفیت کاری و متخصصی که امور مربوط به طراحی لوگو را انجام می دهد، توجه داشته باشیم.

  1. آیا ایجاد تغییرات در لوگوی معرفی شده به مخاطبان در طول زمان، موضوعی اشتباه است؟

پاسخ به این سوال نیازمند بررسی ابعاد مختلف موضوع طراحی لوگو و بحث تجاری مطرح در آن مجموعه می باشد، ولی به طور کلی در صورتی که تغییرات جزئی و عمومی پیرامون لوگوی معرفی شده، به جهت افزایش کیفیت و تاثیرگذاری آن از طرف متخصصان لحاظ گردد؛ این اقدام نمی تواند اقدامی مطلقا اشتباه قلمداد شود ولی این موضوع را در نظر داشته باشید که؛ یک لوگو به عنوان معرف محصولات و خدمات یک شرکت بوده و مخاطب در طول زمان با آن ارتباط بصری و ذهنی برقرار می کند و طبعاً با تغییرات متعدد و مختلف، خاصیت جذابیت و گیرایی لوگو برای مخاطب کم رنگ خواهد شد.

  1. تکنیک DOIT در طراحی لوگو چیست؟

این تکنیک و روش از مهم‌ ترین متد های طراحی نشان واره یا لوگو خلاقانه و نوآورانه قلمداد می شود که برای هر گونه طراحی، حائز کاربرد است. شناخت مساله، باز کردن و تحلیل آن در ذهن، معرفی راه حل ‌های مختلف و انتخاب بهترین راه حل، چهار قدم اساسی در تکنیک DOIT به حساب می آید.

  1.  طراحی لوگو چه تاثیری در موضوع برند سازی دارد؟

به طور کلی طراحی لوگو بخشی از فرآیند برند سازی محصولات و خدمات هر مجموعه ای می باشد که در دراز مدت و کوتاه مدت سبب افزایش سودآوری مالی و معنوی آن مجموعه خواهد شد بنابراین طراحی لوگو در موضوع برند سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و نباید این موضوع ساده تلقی گردد.

 

 


مرجع کنکور ایران لوگو ,طراحی ,تکنیک ,معرفی ,لوگوی ,داشته ,طراحی لوگو ,لوگو برای ,برای مجموعه ,برند سازی ,داشته باشید ,کاربران پیرامون طراحی ,متداول کاربران پیرام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

امروزی ها پایگاه علمی آموزشی اِی جی فی 3 دانلود آهنگ جدید با لینک مستقیم هایپر وان | وبلاگ آموزشی و سرگرمی فروشگاه تخصصی محصولات مراقبت از خودرو سرمایه گذاری