چگونه  از سیگنال های ای ای جی (EEG) در بازاریابی عصبی استفاده می شود؟

در fMRI در نورومارکتینگ با تشخیص تغییرات در جریان خون در پاسخ به تحریک٬ فعالیت مغزی را اندازه گیری می کند. با وجود این که این روش داده ی بسیار دقیق به دست می آورد٬ به دلایل ذیل چالش بر انگیز است:

  • از افراد تحت آزمایش می خواهد که کاملا بی حرکت در محفظه ی ام آر آی دراز بکشند که می تواند ناراحت کننده و ترسناک باشد.
  • تحریک آن گونه که فرد مورد آزمایش معمولا در معرض آن قرار می گیرد نمی تواند اعمال شود – برای مثال نمی توان محفظه ی ام آر آی را به گاه برد.
  • انجام آزمایش روی تعداد افراد کافی برای جمع آوری داده ی قابل استفاده می تواند هم گران و هم وقت گیر باشد.

از طرف دیگر٬ سنسورهای زیستی اجازه می دهند تحقیقات بازاریابی عصبی به راحتی و از هر مکان انجام شود. این تکنولوژی به محققان این امکان را می دهد که واکنش مشتریان را در هر محیطی مانند سینما٬ رستوران یا گاه اندازه گیری کنند. سنسورهای زیستی کوچک می توانند به راحتی روی سر قرار داده شوند٬ که اجازه می دهد فعالیت مغزی فرد مورد آزمایش بدون از دست دادن تحرک و راحتی او دقیق اندازه گیری شود.

تغییرات در فعالیت های الکتریکی مغز می تواند این گونه تعبیر شود که آیا فرد مورد آزمایش با یک آگهی تبلیغاتی درگیر شده است٬ در حال تجربه ی یک واکنش احساسی است یا این که اصلا توجهی نمی کند.

در یک گروه متمرکز٬ مصرف کننده ممکن است بگوید یک آگهی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای در جلب توجه آنها مؤثر بوده. داده ی EEG ممکن است نشان دهد که همان مصرف کننده در ۱۰ ثانیه ی اول بسیار درگیر آگهی تبلیغاتی بوده٬ در ۱۰ ثانیه ی بعد علاقه اش به آگهی را از دست داده٬ و در ۱۰ ثانیه ی سوم دوباره به آگهی توجه کرده. بهبود یک سوم میانی آگهی بر اساس این باز خورد می تواند به ساختن آگهی مؤثرتر کمک کند.

منبع:وب سایت تینوگوتیم


NeuroMarketing آگهی ,آزمایش ,تواند ,داده ,ثانیه ,فعالیت ,آگهی تبلیغاتی ,اندازه گیری ,مورد آزمایش ,مصرف کننده ,فعالیت مغزی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنج ترین جای دنیا ☘ برنامه نویسی ،کتب.مقالات ،نرم افزار moziik تخفیفان فروشگاه هیبانا