نورومارکتينگ نوع جديدي از بازاريابي است که علوم مديريت، عصب شناسي، روانشناسي و شايد هم به نوعي هنر به هم پيوند مي‌خورند.

علم و کسب‌و‌کار، رابطه‌اي ديرينه و مبتني بر دوستي و گاهي انزجار با هم داشته‌اند. در اواخر دهه‌ي 50 ميلادي بود که دانشگاهيان بتدريج اندکي سر از کتاب و مباحثه برداشتند و باب همکاري با مؤسسات اجرايي و تبليغاتي را گشودند.

همان‌طور که مي‌دانيم يک بازارياب براي تدوين استراتژي کسب و کارهای اینترنتی خود به دانش کافي در مورد بازار نياز دارد. بازاريابان اطلاعات را از طريق تحقيقات بازار کسب مي‌کنند. تحقيقات در مفهوم عام، يک جريان اطلاعات رو به افزايش است که از طريق آن مي‌توان‌ درباره‌ي چيزي که کاملاً شناخته شده نيست، اطلاعات به دست آورد.

پژوهش از مؤلفه‌هاي ضروري و حساس مورد نياز بازاريابان براي تصميم‌گيري خوب است. تحقيقات بازار، نمايي از آنچه را که در جريان است و يا احتمال بروز آن وجود دارد، در اختيار بازاريابان قرار مي‌دهد. کاربرد تحقيقات بازار شباهت فراواني به شالوده‌ي يک خانه دارد و مي‌تواند بنياد بازاريابي را مشاهده کند. در اصطلاح علمي اما تحقيقات بازار فرايند طراحي، جمع‌آوري، تجزيه‌وتحليل و ارائه‌ي نظام‌مند داده‌ها و يافته‌هاي مربوط به يک وضعيت خاص بازاريابي است که شرکت با آن روبه‌رو شده است.به عبارت ديگر، تحقيقات بازاريابي درباره‌ي تحقيق کردن در خصوص بازار شامل نيازهاي مشتريان، رقبا، فرصت‌ها و تغييرات بازار است.

نورومارکتينگ نويد دهنده نوع جديدي از بازاريابي است که کاملا ماهيت ميان رشته اي دارد. به بيان ساده نورومارکتينگ پژوهش مبنايي رفتار مصرف کننده با استفاده از ابزار علمي مدرن و دقيق ( به ويژه ابزار پزشکي) کاربرد  ابزار، دست آورها، و آزمون هاي برآمده از رشته هاي علمي روان شناسي و علوم مغز و اعصاب و عصب شناسي به منظور اندازه گيري و سنجش واکنش هاي زيستي ) در مواجه با محرک هاي بازاريابي (راهبردهاي بازاريابي، ارتباطات، تبليغات، محصولات جديد و محصولات موجود.

 

منبع:وب سایت  همراز نو


NeuroMarketing تحقيقات ,بازار ,بازاريابي ,نورومارکتينگ ,علمي ,بازاريابان ,تحقيقات بازار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

در این دنیا و دور از این دنیا گنج مطلب علیجاه شهربانویی شلف دونی شیمی ساختمان کیمیکس پاریس چت|چت پاریس|چت روم پاریس|دادلی چت صدرا سیستم