دانستن اینکه ذهن انسان چگونه اطلاعات و تصاویر را پردازش می کند – و دانش را به کار می گیرد – می تواند شما را بازاریابی موثرتر و نافذتر کند.

محققین در مطالعات اخیر سعی بر این دارند که بفهمند چگونه عادات شکل گرفته در مغزمان روی تصمیماتی که می گیریم تاثیر می گذارند.

به زبان ساده، نورومارکتینگ، مطالعه نحوه ی واکنش مغز به بازاریابی و چگونه روی رفتار ما تاثیر می گذارد – خودآگاه یا ناخودآگاه. در درون ما «جهت گیری های شناختی» ساخته شده است، و چه بخواهیم چه نخواهیم، بازاریابی یا در جهت آنهاست یا مخالف آنها.

رقابت برای جلب توجه بسیار شدید شده است، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی مغز را روشن می کند،و به بازاریاب یک برگ برنده می دهد.

پس نگاهی داشته باشیم به رازهایی از مغز انسان که شما از منظر مارکتینگ می توانید به آنها توجه کنید:

راز 1: همه ما مغز ذاتی مشترکی داریم. آمیگدال (بخشی از سیستم لیمبیک) واکنش ها و احساسات ما را کنترل می کند، که بسیار سریعتر از خودآگاهمان عمل می کند. در واقع واکنش های درونی ما در کمتر از 3 ثانیه تجربه می شوند. احساسات رد پای ماندگارتری از افکار منطقی بجا می گذارند.

نمود بازاریابی: واکنش درونی را هدف بگیرید، و به اینکه محصولتان در نگاه اول چطور به نظر می رسد، دقت کنید. به آنچه در وهله ی اول مردم می بینند، توجه کنید. در بازاریابی ایمیلی، عنوان ایمیل باید باعث شود و جمله اول باید خواننده را بکشد و از نیازها، دردها و احساساتش صحبت کند. در تولید محتوای متنی، بازهم عنوان بسیار مهم است. بایستی به اندازه ی زمان نوشتن متن برای عنوان زمان صرف کنید. در بحث وبسایت، صفحه ها را تا آنجا که می شود دلنشین و راحت بسازید.

راز 2: مغز ما عاشق تصاویر است. مغز ما تصاویر را بسیار سریعتر از متن پردازش می کند. تقریبا 90% داده ها در مغز تصویری هستند. ما متن را با تصویر بیشتر به خاطر می سپاریم تا به تنهایی.

نمود بازاریابی: پس از تصاویر استفاده کنید – اما آنها را اختصاصی کنید. شما همچنین می توانید از ابزارهای وب مانند Canva یا madewithover.com برای ساخت تصاویر سفارشی استفاده کنید.

راز 3: مغز ما عاشق تصویر صورت هاست. تحقیقات نشان داده که انتخاب طبیعی، انسان هایی که بتوانند بسرعت تهدیدها را شناسایی نموده و روابط جدید بسازند را بیشتر می پسندد. بخشی از این امر باعث شده است که ما از لحظه ی تولد چهره ی انسان ها را تشخیص و ترجیح دهیم. بخشی از مغز که چهره ها را تشخیص می دهد، درست کنار بخشی است که احساسات پردازش می شود.

نمود بازاریابی: در بازاریابی محصولاتتان از انسان های واقعی استفاده کنید، و گذاشتن تصویر چهره ها را در صفحات داشته باشید. مطالعات ردیابی نگاه انسانی نشان داده است که مغز ما بطور پیش فرض ابتدا به صورت انسان ها در یک صفحه وب نگاه می کند. و گذشته از آن به جایی که صورت ها دارند نگاه می کنند، ما هم نگاه می کنیم. بنابراین عکس چهره را همراه کنید با گزینه ای برای کلیک یا یک متن حیاتی که وی به آن نگاه می کند.

راز 4: رنگ ها احساسات مخصوص به خود را برمی انگیزانند. انتخاب رنگ حائز اهمیت است. هر رنگ سیگنال خود را به مغز متصاعد می کند. در حقیقت مطابق تحقیقات 62 تا 90 درصد احساسات ما در مورد یک محصول به تنهایی با رنگش شکل می گیرد. زرد بخش اضطراب را در مغز فعال می کند. آبی اعتماد می سازد. قرمز اضطرار. و این تازه ابتدای ماجراست.

نمود بازاریابی: یک علم و هنر پشت انتخاب رنگ ها نهفته است – بخصوص زمانی که مرتبط با کلیدهای عملیاتی مفاهیم مارکتینگ باشد. اینکه چه رنگی برای شما از همه بهتر است بستگی به برند شما، جایگاه شما و مخاطبینتان دارد. بهترین رویکرد مثل همیشه، بررسی واکنش ها به یک رنگ قبل از انتخاب آن است.

راز 5: نام ها رفتار را عوض می کنند. آنچه یک چیز نامیده می شود، روی واکنشمان تاثیر می گذارد. یک مطالعه ی اخیر توسط David R. Just and Brian Wansink نشان داده است که مشتریان میزان یکسانی از اسپاگتی را اگر بجای معمولی، دوبل بنامیم، کمتر می خورند.

نمود بازاریابی: به دقت درنظر داشته باشید که چگونه انتخاب کلماتتان برای نام گذاری محصولات، توصیف مدل ها یا گزینه ها و پیام رسانی تان به مشتریان، روی دیدگاهشان تاثیر می گذارد.

راز 6: ما طالب مالکیت هستیم. یک نیاز درونی تایید شدن در ما هست. اریک هافر می گوید: زمانی که مردم آزادند تا باب طبع خود عمل کنند، معمولا از هم تقلید می کنند.

نمود بازاریابی: اضطراب را رفع کنید، مالکیت را القا کنید و با شواهد و علائم اجتماعی، اعتبار خود را بسازید. مثلا از طریق تصدیق تاثیرگذاران شناخته شده ی بازارتان؛ مثل نشان یا تقدیر از McAfee یا Norton، لوگوهای رسانه ای، تجربه ی مشتریان که در سایت آورده شده، و ابزار شبکه های اجتماعی می توانند برنامه های رسانه ای شما باشند.

بدین گونه می توانید با استفاده از نورو مارکتینگ رفتار های بهتری را در سایت خود داشته باشید .میتوانید برای مطالعه ی مقاله های تخصصی تر درباره نورو مارکتینگ  به سایت گروه تخصصی نروژین مراجعه کنید.

 

منبع: مجله ی کارآفرین (Entrepreneur) – ترجمه: مارتین باغبان.

 گرداوری:ariantrg.com


NeuroMarketing بازاریابی ,انسان ,نمود ,احساسات ,واکنش ,تصاویر ,نمود بازاریابی ,نشان داده ,داشته باشید ,استفاده کنید ,دانستن اینکه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

موسسه حقوقی مهاجرتی مهاجریار ارز دیجیتال خیری اپس توسعه نرم افزارهای اندروید baran-omid.ir - پـورتـال مـؤسـسـه بـــاران امـــیـــد بـافـق هر چی کی بخوای Horrormovie.ir پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان username ☻ password, یوزر و پسورد نود ❷❸ پدافند غیر عامل و اهمیت رونق تولید