در بازاریابی سنتی  فرض بر این است که مشتری فردی ست که اطلاعات خیلی زیاد درمورد محصول داردوقبل از هر ی درموردآن تحقیق میکند. اما در تحقیقاتی که انجام شد فرد بسیار متفاوت تر از آن چیزی است که توضیح دادیم. سه بخش اساسی دارد که مغز جدید، مغز میانی و مغز قدیم نام دارند. اغلب افرادی که ادعا می کنند قهوه تلخ و غلیظ دوست دارند، قهوه شیرین می خورند؟ دلیل آن است که وقتی مورد سوال قرار می گریم معمولا از مغز جدید خود برای پاسخگویی استفاده می کنیم و سعی می کنیم بهترین و منطقی ترین جواب ممکن را ارائه دهیم. امادر شرایط واقعی وقتی می خواهیم قهوه بخوریم، مغز قدیم تصمیم می گیرد! در بازاریابی عصبی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اغلب تصمیمات نیز توسط همین بخش مغز، یعنی مغز قدیم انجام می شود.

بازاریابی عصبی مبحثی است که اخیرا مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. این علم جدید تلفیق دو علم بازاریابی و عصب شناسی است. بازاریابی عصبی درک عملکرد مغزوجزئیات پیچیده آن است تا از آن برای بهبود عملیات بازاریابی استفاده کنیم. این واژه برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ مطرح شد که با استقبال چندانی روبرو نشد ولی در سال های اخیر این اصطلاح بخشی از سخنرانی های همایش ها و مقالات مختلف را به خود اختصاص داده است. هدف بازاریابی عصبی انتقال بهتر پیام های بازاریابی به دیگران و تاثیر روی ذهن مشتری است که در نتیجه آن، بودجه بازاریابی و تبلیغات کاهش می یابد.

منبع:bestcrm.7gardoon.com


NeuroMarketing بازاریابی ,عصبی ,کنیم ,قهوه ,قدیم ,بازاریابی عصبی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

درب و پنجره ره آورد باران نرم افزار | rain software ایران گلاد پورتال جامع تفریحی علمی خبری پزشکی آموزشی ایرانیان آی سودا چت ، آیسودا چت پرسش مهر فروشگاه پکیج ناب . دکوراسیون منزل ، طراحی داخلی و محوطه سازی همه چی هست وارد کننده دستگاه بازی شهربازی