در قسمت اول این مطلب گفتیم که نورومارکتینگ یعنی علم استفاده از تعصب‌های شناختی (Cognitive Bias) برای تاثیر بر فرآیند تصمیم‌گیری مشتریان در بازاریابی. این روزها از این دانش در طراحی وب برای افزایش نرخ ارتباطات و افزایش بازدکنندگان بهره بسیار می‌برند. در ادامه این مطلب به ۵ نکته دیگر از نورومارکتینگ در طراحی وب اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

۶. تعداد مشتری‌های راضی

به نشان مک‌دونالد فکر کنید، «به میلیاردها نفر غذا داده‌ایم!» همین جمله کافی‌ست تا مشتریان برای ترغیب شوند. استفاده از عددهای مشخص به شما اعتبار بیشتری می‌بخشد، عددهایی چنین بزرگ شما را همچون مک‌دونالد نشان می‌دهد.

یک نمونه دیگر، تبلیغی از وبسایت آپارات است که این روزها در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود: «با شما از مرز ۷.۵ میلیون بازدید موفق در روز گذشتیم!» پیام گویا و نقش پیام موثر است.

۷. بهترین محصول «پر» ما

مسابقه شهرت در همه جای دنیا وجود دارد. به کتاب‌ها و فیلم‌ها نگاه کنید: لیست پر‌ترین کتاب‌های انتشارات X، صد فیلم برتر قرن بیست و یکم، رکورددار در یک روز فیلم Y و … ایده‌ چنین تبلیغاتی تنها نشان دادن میزان محبوبیت یک موضوع برای سایرین و جلب مشتری‌های بیشتر است.

تعداد بازدید از یک مطلب، تعداد ثبت‌نام کنندگان یک سایت، تعداد یک محصول در سایت، معرفی جذاب‌ترین و پربازدید‌ترین مطلب‌های روز، هفته و ماه و …

۸. مطالعات و آمارها

اعداد و ارقام به کار جنبه علمی می‌بخشند و همین موضوع اعتبار را افزایش می‌دهد؛ بخصوص اگر اعداد کمی عجیب باشند! به علاوه این که قرار گرفتن اعداد میان نوشته‌ها به جذابیت متن می‌افزاید.

یک موضوع که در سایت شما جذاب است را پیدا کنید و با کمک اطلاعات و ارقام آماری به آن اعتبار ببخشید.

نمی‌توانید چنین موضوعی پیدا کنید؟ برای خودتان یکی ایجاد کنید. آنچه که در بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد، الزاما خاص نیستند.

۹. «دیده شده در» سایر نشریات

شاید شما به چنین نکته‌ای در قسمت‌های مختلف سایت‌تان اشاره کنید اما ممکن است به اندازه‌ای که تاثیرگذار باشد، توجه جلب نکند. به همین منظور بهتر است در حین طراحی وب جایی را برای این موضوع اختصاص دهید. فوتر سایت می‌تواند یک گزینه خوب باشد:

نورومارکتینگ در طراحی وب

 
۱۰. نظرات بازدیدکنندگان

نظرات در سایت‌های تجارت الکترونیک، یک بخش استاندارد و مهم به شمار می‌رود. این نظرات می‌تواند به صورت نوشته باشد و/یا به صورت ستاره. چنین نظرهایی به سایر بازدیدکنندگان نشان می‌‌دهد که یک کالا تا چه اندازه محبوبیت دارد.

ستاره‌ها در نتایج جستجوی گوگل نیز ظاهر می‌شوند؛ البته به شرط آنکه به درستی دارای برچسب «microformatting» باشند. همچنین می‌توانند نقش مثبتی در افزایش ترافیک سایت داشته باشند.

 

برگرفته از: orbitmedia گرداوری:1001boom
NeuroMarketing چنین ,موضوع ,افزایش ,طراحی ,اعداد ,باشند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای فیلم تازه چه خبر بازاریابان ایرانیان زمین, بیز ,بازاریابی شبکه ای,نتورک مارکت طراحی اپلیکیشن مهدی جهان آرای زیرک باش