علیرضا رنجبر شورابی / مربی نورو. ویکند:

 بیش از ۹۰% پردازش های مغز انسان که شامل احساسات نیز می شود در بخش ناخودآگاه و در زیر لایه های کنترل آگاهانه واقع می شود. به تعبیری چگونگی اثرگذاری برای  تصمیم به توسط مشتری بر اساس یکی از دو سیستم انجام می شود: سیستم اول که سریع ، احساسی و با صرف انرژی کم و ناخودآگاه است و سیستم دوم که  بر اساس تحلیل آگاهانه و با صرف انرژی به آهستگی انجام می شود. علم بر این اعتقاد است که بخش عمده ای از تصمیمات انسان به صورت احساسی و بعضا لحظه ای انجام می شوند که در نتیجه تایید کننده ارزش کارکرد سیستم اول در تصمیمات منجر به افراد است.

نورورمارکتینگ شاخه ی جدیدی از مارکتینگ است که بر اساس تحقیقات نوروساینسی انجام شده بر روی عملکرد مغزی افراد است که منجر به تصمیم گیری در آنها می شود. این واژه از حدود سال ۲۰۰۲ پیگیری شده ولی ایده ی پایه، از اوایل سال های ۱۹۹۰ و از دانشگاه هاروارد معرفی گردیده است. اساس نورور مارکتینگ Meme است. یک واحد اطلاعاتی که در مغز ذخیره می شود. این واحدها در بازه d زمانی ۲/۶ ثانیه در انتخاب و تصمیم گیری افراد تاثیر می گذارند و در صورتی که به درستی انتخاب شود در حافظه باقی می ماند. نورومارکتینگ فن طراحی این واحدهای اطلاعاتی در راستای مارکتینگ مورد نظر طراحان است.

تا کنون شرکت های بسیاری از جمله کوکا کولا، جنرال موتورز و نستله از این رویکرد استفاده نموده و بر اساس آمار و نتایج موجود بسیار موفق بوده اند. به این ترتیب نورومارکتینگ با وجود تمامی ایراداتی که از نظر حقوقی و اخلاقی بعضا به آن وارد می شود یکی از روش های پرطرفدار و تا حدودی بکر در زمینه ی تجارت حال حاضر دنیا به حساب می آید و مسلما قدم گذاشتن در این راه و با دید کارآفرینی می تواند آینده ی هیجان انگیزی را رقم زند.

منبع:neuroweekend.org


NeuroMarketing اساس ,سیستم ,انجام ,نورومارکتینگ ,مارکتینگ ,افراد ,تصمیم گیری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

چکــــــــــــــــــیده اخـــــــــبار mohajer طرح چی آنلاین مقاومت بسیج panjarehUPVC عینک آفتابی قیمت مناسب شهیده بی بی ملک ناروئی cebookPas shop